vrijdag 24 juli 2020

sta en schudkaart

En voor vandaag weer een nieuwe blogpost met spullen uit de Jenine's Mindful Art Collection.


Ik ben begonnen met STENCILJMA04 en PaperPad JMA04 op wit cardstock. De randjes heb ik beinkt met Distress Oxide worn lipstick. In beide oplegdelen heb ik een dubbele pocket in gemaakt met de smalle dubbelzijdige tape.


In deze 4 pockets zitten tags - 
1. Linksboven: dubbele tag met stempel en diecut vlinder (A6STANSBLOKJMA03).
    Een lintje en touwtje eraan voor het extra effect en makkelijke uithalen.
2. Linksonder: lange gestempelde 3 stuks ticketstrip (STAMPJMA12 Ticket)).
3. Rechtsboven: tag (STENCILSL277 - Essentials)  door een gedeelde die-cutting gemaakt, met
    daarop een tagstempel. Ook hier weer een lintje en touwtje aan.
4. Rechtsonder: met (StencilJMA03) de lange postzegelstrip gemaakt waarop
    bordeau rode gestanste letters (STENCILJMA02).


Met het envelopje heb ik een schudgedeelte gemaakt. Hiervoor heb ik de eerste binnenste mal smal langs de rand uitgeneden op de witte gelegd en die vervolgens ook uitgesneden. 


Daarna heb ik uit witte krimpfolie bloemen en vlinders gestanst van (STENCILJMA05). Deze ingekleurd met alcolholmarkers en gekrimpt met de heattool. Op de foto zie je de normale uitgestante versies met daarnaast de gekrompen. 
Deze zijn in mijn bakje gegaan samen met wat hartpailletjes en rocailles uit eigen voorraad. Vervolgens heb ik het bakje dicht geplakt. Er bovenop heb ik wat elementjes uit het diecut block geplakt.


Op het rechterdeel van de kaart heb ik wat gestanste takjes en de grote dubbele vlinder met nog een toefje bloemen uit het diecut blokje geplakt.


Daarna heb ik de standaard gemaakt hiervoor wederom de grote kaartmal uitgestanst en aan 1 zijde een oplegdeel. Daarna dubbelgevouwen en voorzien van een w-wig van 7 cm lang en 2,5 cm breed. Deze is gerild op 1, 3 en half en 6 cm. Zie de witte versie voor hoe ik hem bevestigd heb.




Tot slot het tekstje "het leven is mooier met een lach" uit het STICKERJMA02 boekje erop met een wit doodle randje. En wat Nuvo sweet lilac drops.


Andere gebruikte materialen: wit, bordeau rood en groen papier, distress oxide worn lipstick, versafine inkt, lijm, dubbelzijdig tape, foamtape, mica venstertje, schudmateriaal en een witte gellyroll pen.

Ik hoop dat jullie hem weer mooi vinden. Ik had in ieder geval wel weer veel plezier bij het uitwerken van mijn ideetjes.

Tot de volgende keer en greetzzz Miriam






12 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel Ria 💖. Wat leuk dat je mijn blog bezocht hebt. Ik hoop dat je we iets aan gehad hebt en ook misschien nog even verder rond hebt gekeken. Gr. Miriam

      Verwijderen
  2. Prachtig miriam ook de krimp vlinders en bloemen zijn mooi geworden en niet door gelopen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Roelie 💖. Ja leuk zijn ze geworden he 🦋 🌺. Kan je in pbtje nog wel even een tip geven. gr. Miriam

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dank je wel Betina 🥰 , leuk dat je mijn blog bezocht hebt. Gr. Miriam

      Verwijderen
  4. Prachtig je creatie!
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hij is prachtig geworden Miriam :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Jenine 🥰. Wat leuk dat je ook mijn blog bezocht hebt. Gr, Miriam

      Verwijderen