zaterdag 4 juli 2020

gestempelde cyclaam kaart 'time to relax'

Vandaag heb ik heerlijk zitten kleuren met mijn Zig Clean Color Real brushes. En hier zie je een uitsnede ervan.


Eerst heb ik de drie delen uitgestanst van StencilSL281. Onderste van craft, de middelste van wit linnen cardstock (deze heb ik bewerkt met distress oxide inkt worn lipstick en de dipping techniek) en het bovenste deel is uit aquarelpapier.

Zoals jullie zien heb ik de cyclaam (StampSL06) uit de Jenine's Mindfull Art collectie gebruikt. Eerst heb ik met zwart versafine gestempeld in mijn stamping platform, daarna met versamark en met clear embossingpoeder. vervolgens heb ik zitten inkleuren met een vochtig penseel en wat van de inkt die ik van een palet nam.

Toen ik klaar was heb ik even een mask gemaakt van de cyclaam en deze op mijn kant en klaar versie geplakt om deze af te dekken. 
Met de emboss dabber van Ranger en het Stencil (MaskJMA04) op de kaart een laagje opgebracht. Dit heb ik daarna met café au lait embossingpoeder van Lindy's ge-heat-embossed. Je ziet nu over de hele kaart crackles.

Vervolgens heb ik de schaduwen aangebracht rondom de cyclaam.

Alle randjes zijn beinkt met vintage photo distress inkt. Tot slot heb ik nog een tekst genomen uit stickerboek StickerJMA 


Wederom heerlijk zitten werken met de schitterende lijn van Jenine's Mindfull Art. Laatste tijd zijn jullie veel handlettering van me gewend en ben ik weinig toegekomen aan andere creativiteiten, maar ik ga mijn best doen om jullie ook die weer meer te showen.

Greetzzz Miriam


2 opmerkingen:

  1. die cafe au lait embossingpoeder kende ik nog niet, maar wauw, wat een gaaf effect geeft dat ........ supermooi kaartje geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je wel Betina 💖. De café au lait is mooi licht bruin met een sparkle/glans en daardoor passend bij heel veel.

    BeantwoordenVerwijderen