zondag 30 augustus 2020

art journal page "verzamel momenten, geen dingen"

Vandaag heerlijk zitten werken in mijn kleine 10 x 10 cm Art Journal van Art by Marlene.

Ik ben begonnen met het paperblock PPJMA09, hier 1 papiertje uitgehaald en zo gescheurd dat ik 2 hoeken kon vullen. Op diverse plekken heb ik stukken van het mandala maskJMA07 met structuurpasta bewerkt. Toen de pasta droog was heb ik het bewerkt met Coosa Rose Quartz gilding wax.

Toen heb ik de gescheurde randjes en crackles (MaskJMA04) met iced spruced distress oxide bewerkt. 

Daarna heb ik van foam stempels gemaakt (zie laatste foto) met de takjes uit stencilJMA11. Hiermee heb ik langs de bovenrand en beide zijkanten met distress oxide pine needles de takjes gestempeld. 

Vervolgens heb ik tekst gestempeld met een stempel van Craft Emotion en Distress Oxide black soot. Daarna met stempel CLPB11 nog meer accenten gezet.


Vervolgens heb ik de mandala Stencil JMA10 uit vellum gestanst en deze op kleur gebracht met distress oxide inkten chipped sapphire en dusty concord. Deze vervolgens in 2 delen opgeplakt. 
Daarna de Buddha stempel ingekleurd met iced spruce en dusty concord.


De volgende stap was spetteren met gesso. De linker pagina vond ik nog saai en hier heb ik een toef met veertjes, bladeren en een bloem gemaakt uit stansblock JMA03. De randjes heb ik omgetrokken met een zwart aquarel potlood en wat aangezet meteen waterpenseel, zodat het wat meer naar voren komt.


Vervolgens heb ik nog een doodle randje en wat andere zwarte accent randjes getrokken met een fineliner.

Als allerlaatste heb ik er een tekst opgeplakt uit stickerJMA02 en toen vond ik hem af.

Ik ben er tevreden over en vind hem hemaal mooi geworden en hoop dat ik jullie kon inspireren om ook aan de slag te gaan.

Greetzzz Miriam.




3 opmerkingen:

  1. Prachtig stukje werk miriam wat gaaf idee met papier en vellum er op werken
    Gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Roelie dank je wel. 🥰 Wel prutsen hoor met het vellum, dit was een dunne versie, maar gelukt 😉. Gr, Miriam

      Verwijderen