vrijdag 11 september 2020

JMA gelli print en orchidee stempel

Ik heb voor jullie weer een nieuwe kaart beschrijving.

Vandaag heb ik met de Gelli plate mini printing plates vierkant, twee blokken gemaakt op een langwerpig stuk, aquarel papier, van 18,5 bij 9,5 cm. Ik heb 2 kleuren distress inkt (Salty Ocean en Seedless Preserves) opgebracht en daarna in twee banen met een brayer uitgerolt. Daarna heb ik MaskJMA07 (mandala) erop gelegd en wederom aangedrukt met de brayer. Daarna het stencil eraf gehaald en 2x een (gespiegelde) afdruk gemaakt.


Daarna heb ik op het linker blok een vlinder (MaskJMA06) en op de rechterkant de pilaar met een blending tool en bovenstaande 2 kleuren aangebrscht. Met een 0,05 pigmentliner heb ik ook door het stencil accentjes aangebracht.

Vervolgens heb ik met StampJMA02 en Distress Oxide Iced Spruce wat swirls aangebracht.


StampJMA08 (orchidee) toen geaquarelleerd met Iced Spruce en Seedless Preserves. De takjes en harten heb ik ingekleurd met Gansai Tambi Pearl colors (groen en geel) en glimmen dus enorm. Het tekstje heb ik onregelmatig uitgeknipt en gekleurd met Seedless Preserves. Beide afdrukken heb ik omlijnt met de pigmentliner om wat meer naar voren te laten komen.

Tot slot heb ik een dubbele doodle rand gemaakt langs de kaart en wat Viva perlen pen parel druppels gemaakt.


Ik vond hem helemaal leuk om te maken, de gelli plates had ik ook al even niet gebruikt, maar juist in combinatie met de masks is dit gaaf om te doen. Tot de volgende keer.

Greetzzz Miriam


2 opmerkingen:

  1. dank je wel Elly, dit is ook zo leuk om te doen, gelli printing zo af en toe meer eens doen ;). Gr, Miriam

    BeantwoordenVerwijderen