dinsdag 19 februari 2019

dubbele slider kaart met Sjors Kaat en Odey

Vandaag leg ik uit hoe ik deze super leuke dubbele slider kaart gemaakt heb met de stempelsets van Carla Creaties die ze ontworpen heeft voor Craft Emotions






1.  Snijd 3 basis vierkanten van 10 x 10 cm en 2 schuifdelen van 8 x 10 cm.
2. Rond de hoekjes van de 2 snijpanelen af.
3.  Meet van af alle zijden 1,5 cm af van 1 basis vierkant en snijd er gleufjes in zin foto.


4   Snijd een strip plastic die je hierdoorheen schuift van 7 cm breed en 18/19 cm lang. Mag een oude draagtas zijn of iets anders je ziet er straks niets meer van terug.


 5.  Leg de slippen op elkaar en plak vast . Niet te strak want dan glijd het straks niet meer! Schuif de plak kant naar links.


6.  Pak nu een zijpaneel en plak hier dubbel zijdige tape op aan de achter kant die recht is. Haal de beschermlaag eraf, draai om en plak zoals foto (op je plakstrip van je glijstrook dus).



7.   Draai je kaart om en plak nu aan de mooie kant en rechte kant de plakstrip. Draai om en plak weer aan de linker kant vast.  Zie foto’s.


8. Draai de voorkant nu naar boven en lijm de drie losse kanten in met lijm pak een vierkant en lijm hem erbovenop.


9. Doe dit ook voor de achterkant!



10.  En zo zie je basis kaart er nu uit en kun je gaan decoreren. 
Alle laagjes die erboven op komen zijn telkens 4 mm smaller.


de stempelsets die ik gebruikt heb zijn dus van Craft Emotions by Carla Creaties
- 130501/1600 Kaat en Odey Spring Quotes
- 130501/1603 Kaat en Odey 3 Spring
- 130501/1610 Sjors Spring quotes
- 130501/1613 Sjors 3 Spring

Zoals altijd vond ik het weer een feestje om dit mini projectje te maken en voor jullie een werkbeschrijving te maken. Als je hem namaakt zou ik het lief vinden dat je mijn naam even vermeld.

Greetzzz Miriam










4 opmerkingen:

  1. bedankt voor de duidelijke uitleg van een prachtige kaart

    zo net je kaart gezien aan de hand van workshop van Janet
    komt hij hier ook? hij is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Tine, goed idee 😘. Kan ik zeker vandaag nog proberen als ik ergens een gaatje vinden kan .

      Verwijderen
  2. Wat een leuke kaart en mooi patroon! Dank hiervoor! Groetjes van Sylvia.

    BeantwoordenVerwijderen