zaterdag 27 oktober 2018

WS Mixed Media en 3D canvas home is where the heart is.

Vandaag mijn canvas afgekregen van 60 x 80 cm. Het lege doek stond al een tijdje te wachten maar ik kon er maar geen mojo voor krijgen om ermee te beginnen. Vorige week zaterdag had ik de mixed media workshop bij Hobbyvision in Rijssen van Cindy Wille en ook Alice huisman en hierdoor kwamen de ideetjes op gang.....

Hieronder een impressie van die dag.
ik en Alice

 ik en Cindy

 Alles van die dag, het canvasje, het houten plankje, de gelliplate creatie en de oefen werkjes.

 mijn trots het 3D canvasje, Cindy houdt hem vast 😍

 Het houten plankje met Spulletjes van Marlene

De gelliplate ondergrond met veren erop.

Oké, dan nu mijn grote canvas
Allereerst ben ik begonnen met maken van de klei onderdelen met de mould, toen alles droog was kon ik alles neerleggen om te kijken hoe ik het wilde. Onderstaande foto in zwart wit is hiervan.


Daarna alles er weer afgehaald en toen gaan spelen met de achtergrond. Met structuurpasta's en ook cracklé medium gewerkt. Heel veel onderdelen in de gesso gezet waarna ik blanco kon beginnen met de kleuren.


Daarna alles weer opgebouwd, letters erop, alles kleur gegeven met de Lindy's sprays en embossing poeders, een beetje Nuvo bling erbij en tot slot de randen aangezet.

Detail van het vocal point


Het hele canvas

Gebruikte materialen:
- canvas 60 x 80 cm
- moulds Prima Markering, vintage art decor
- Creall do & Dry modelling material
- gesso en structuur pasta van DDBD
- Reliefpasta van Cadence, platinum
- NUVO embellishment mousse, mother of pearl
- Deco Art Cracklé paste
- heavy body gel van Finnabair
- multimedium gloss van Ranger
- stencils (Studio light MASKHH06 - roosjes, Studio light MASKMM18 - bladeren Studio Light MASKMM19 lange ruiten op steel en DDBD 470.715.609 blokjes)
- Lindy's sprays (flat fabio - I'm late I'm late Slate, moon shadow mist - Incandescent Copper, Starburst - Sea Grass Green en Starburst - Jack in the pulpit Teal)
- Lindy's embossing powder (Oom Pah Pah Pink, Merci beaucoup Mint en Café au lait)
- 3D balls medium van Powertex
- embellishments (woodies, lijstjes, metalen ornamenten, schelpen, cameeën, halve knikkers, letters en bloemen)
- spatels, kwasten, babydoekjes, waterspray bottle, poetsdoeken 😏

Nou dit was hem weer. Ik vond hem super leuk om te maken. Een week lang elke dag een stukje verder met het hele proces tot aan vandaag nu hij aan de muur hangt. Thuis zijn we er allemaal blij mee.

Hoop dat jullie hem ook mooi vinden en een reactie gaan achterlaten hieronder, want dat zou ik wel heel er tof vinden.

Greetzzz Miriam




8 opmerkingen:

  1. Super mooi geworden! Fijn dat je je Mojo weer terug hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend gemaakt, Miriam.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. 😘 Kom hem maar een keertje in het echt bekijken. 😊

      Verwijderen
  3. Waauuuw Miriam wat een prachtige canvas heb jij gemaakt ... Alles is zo mooi opgebouwd en de kleurtjes zijn echt super mooi ! Zo een workshop is echt inspirerend en je leert er telkens zoveel mee bij ...
    Groetjes, Odette.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Odette voor je lieve commentaar 😘. Ik ben zeker erg blij dat ik deze workshop gevolgd heb. Natuurlijk wist ik al wel dingen, mmar extra inzichten erbij is altijd super.

      Verwijderen
  4. Prachtig geworden Miriam.
    Groetjes peter en Wendy

    BeantwoordenVerwijderen