maandag 29 oktober 2018

1e creatie uit het HipHoi DT-pakket van oktober 2018 mixed media

Ja, vandaag de eerste creatie uit het DT-pakket van HipHoi.


Ik ben begonnen met het art journal van Marlene en de daarbij behorende bloemenstempels.
Het trok aan me toen ik dit voor het eerst in handen had.


Ik ben gestart met de stempel af te drukken (1 in zwarte versafine en 1 met versamark en roze embossingpoeder) en deze daarna in te kleuren met de Zigcolorclean (ZZ) markers en daarna uitgeknipt.


vervolgens de achtergrond bewerkt met distress oxide (DO) en waterdruppels laten vallen en opgedept. En ook dikke druppels laten vallen van de DO. Met de geometric mask streepjes en blokjes erop gemaakt.
Daarna met structuurpasta en het bladeren stencil, de bladeren erop gezet. En deze met de DO, ZZ en waterbrush ingekleurd.


Vervolgens de twee bloemen op de pagina afgedrukt en de afdrukjes erop geplakt, deze omgetrokken met een zwart aquarel potlood en met waterbrush uitgeveegd voor schaduw effect.
Daarna nog een zwart tekst stickertje met een wit randje en wat doodles erbij. En als finishing touch met nuvo drops druppels erop gemaakt.



Gebruikte materialen uit het HipHoi DT pakket:
- Zig clean color brushes nr 806 (pale violet), 202 (pink haze) en 999 (blenderpen).
- clear stempels bloemen A5 STAMPB28
- ringband journal A5 (145 x 190 mm, 30 aquarelvellen 300 grams) JOURNALBM02

Materialen van mezelf:
- Zig Clean color real brushpennen (dark pink-027, turquoise green-042, green shadow-049 en deep violet-084)
- DDBD structuurpasta
- distress oxide: worn lipstick, dusty concord en cracked pistachio
- waterbrush 
- versamark inkt
- Lindy's Omm pah pah pink embossingpoeder
- DDBD mask art A% geometric 470.715.035
- zwart aquarel potlood, Faber Castell Albrecht Durer
- tekststicker Tim Holz Idea-ology  #TH93193
- NUVO crystal drops sweet lylac

Natuurlijk kun je de gebruikte materialen uit het pakket aanschaffen via de webshop van HipHoi, kun je iets niet vinden dan kun je altijd een mailtje sturen.

Mijn eerste art journal pagina is een feit en dit smaakt naar meer, dus houd me in de gaten.
hoop dat jullie hem net zo tof vinden als ik en er ook wat inspiratie uit konden halen. Wordt vervolgd....

Greetzzz Miriam

1 opmerking: