vrijdag 11 november 2016

beschilderen van etalage raam

Ooh wat heb ik een super leuke opdracht gedaan afgelopen woensdag. Een hele middag met chalkmarkers in de weer van Edding om een raam te decoreren voor Vertwentz in Borne.

Allereerst een schets gemaakt en daarna alle letters overgetekend op A4 papier.


Alle letters op maat gemaakt met een randje van 2cm breed. Hier is de K.


Na het thuis creĆ«ren  kwam echt het leuke werk. Eerst aan de buitenkant alle letters in een boog op het raam opgeplakt, Door het licht kon ik mooi duidelijk alles zien en toen overtrekken. Omdat alles in spiegelbeeld moest was dit zo het handigste. 

Na een valse start, ja echt, ik begon aan de rechterkant, kwam ik erachter dat ik maar beter links kon beginnen. De eerste strepen mochten er dus weer af. Daarna nog een klusje, ik wilde de versieringen in de letters plaatsen, ook niet zo'n goed idee want die kleine friemels gingen lekken. Weer uitpoetsen dus. 

Oke, nu dan het echte werk. De lijnen gewoon opvullen met wit en ook nog extra aanzetten zodat het echt duidelijk was, wat er nu stond als je aan de buitenzijde naar binnen keek.

De mensen ging soms stilstaan om te kijken wat hier nu weer gebeurde. En af en toe ging er een duim omhoog. Wat leuk, en het was nog niet eens zichtbaar aan de buitenkant. Eerst op de knietjes gewerkt en later toch maar op een krukje voor het comfort.


Tja en toen kwam het spannende, was het gelukt en naar de zin van mijn opdrachtgever? 

                                        

Na het afhalen van de A4-tjes werd dit duidelijk. Zeker weten, we vonden het prachtig! Maar ik was nog niet klaar want de hoeken mochten nog een versiering krijgen. Dit zijn dus dennen takken met een strik, 2 ballen en een ster geworden.


Tot slot nog de naam er onder, opruimen en klaar was mijn opdracht. Werd ook tijd want het was al aardig donker. 


Missie geslaagd, een mooie opdracht is succesvol voltooid en blije mensen bovendien. Ik hoop dat jullie dit een leuke blogpost vinden.

Even een super bedankje naar Jan en Sandra van Vertwentz toe, Zo cool dat ik dit voor jullie mocht doen! En natuurlijk allemaal jullie kerstpakketten hier kopen en even genieten van het mooie raam :).

Tot snel en greetzzz Miriam







2 opmerkingen:

  1. Het ziet er super mooi uit, ik heb het gisteren bewonderd, echt klasse.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dank je wel Ans. Ik ook ben gisteren nog stiekem even wezen kijken. Ben er ook super trots op. <3 gr. Miriam

    BeantwoordenVerwijderen