zaterdag 10 april 2021

JMA boekje - Vandaag is een lege pagina....

En dan heb ik vandaag een boekje voor jullie. Tijdens het bladeren vertel ik hoe ik het gemaakt he.

De basis heb ik gemaakt met STENCILJMA09 uit bordeaux en roze linnenkarton. Langs diverse randjes met een posca en zilverkleurige gelpen randjes getekend.

1. De voorkant: hier heb ik papier uit PPJMA09 gebruikt, waarin ik een gat gestanst heb en daarop het middenstukje van STENCILJMA12. Daarop een cluster met STAMPJMA22, en uitdrukjes van A6STANSBLOKJE06. Ook zie je met crackle paint een paar stukjes uit MASKJMA06 en het tekstje uit STICKERJMA04.




2. Met distress oxide Spun Sugar en Worn Lipstick het designpapier zelf gemaakt door de uitgestanste mandala (STENCILJMA12) als mask te gebruiken. Hierop bloemenstempel STAMPJMA22 ingekleurd met waterverf (Gansai Tambi van Kuretake). Een reepje washitape (WASHIJMA04) en het tekstje 'zen' met (STICKERJMA04)


3. Op designpapier (PPJMA09) een reepje Washi (WASHIJMA04) en een flapje (STENCILJMA10) gemaakt. Als je die open maakt zie je een kleine verassing. Plaatjes zijn uit A6STANSBLOKJMA06.

 

4. Op groen designpapier (PPJMA09) de pilaar (MASKJMA06) met gold paste (Nuvo) gemaakt. De bloemstempel (STAMPJMA21) ingekleurd en daarna heb ik de mandala (STENCILJMA12) op kleur gebracht en een deel hiervan gebruikt. Afgemaakt met een tekstje (STICKERJMA04).


5. Met groene inkt de pagina op kleur gebracht. De vlinder (STENCILJMA05) op kleur gebracht, rest zelfde als bij 4.


6. Paars kleurig design papier (PPJMA09)en een deel van de bloemen (STAMPJMA22), stukje washi (WASHIJMA04) en een tekstje (STICKERJMA04) erop. De halve mandala (STENCILJMA13) op kleur gebracht met Distress oxides  Wilted Violet en Chipped Sapphire en een deel hiervan gebruikt.



7. Met Distress Oxides Wilted Violet en Chipped Sapphire de achtergrond gemaakt. Erop de halve mandala (STENCILJMA13), plaatjes (A6STANSBLOKJMA06) en een tekstje (STICKERJMA04).


8. Groen designpapier (PPJMA09) met mask (MASKJMA08) en granite paste (Cosmic Shimmer) de swirl aangebracht. Erop een mini mandala, bloemetjes, takjes en een vlinder van STENCILJMA05. Alles op kleur gebracht met verf. En natuurlijk een tekstje (STICKERJMA04)


9. Met distress Oxides Cracked Pistachio en Mowed Lawn en mask (MASKJMA08) de achtergrond gemaakt. Erop een compositie van de roosjes (STAMPJMA21) verder dezelfde werkwijze als nr 8.


10. Achtergrondje zie 7. Als eerste filmstrip en ticket strips ((STENCILJMA14) op kleur gebracht met metallic verf. Hierop een toef met klaproos stempel (STAMPJMA23). Een tekst (STICKERJMA04) en een reepje washi tape (WASHIJMA04).


11. Paars gekleurd designpapier (PPJMA09) met de klaproos stempel (STAMPJMA23) en tekst (STICKERJMA04).



12. De achterkant: alleen maar design papier uit (PPJMA11) omdat ik het papier zo al zo mooi vind, en het netjes kan blijven liggen.


Alle producten op een rijtje. 

Eerst alles uit de laatste lijn 'time to relax'.


Eerdere producten:



 
 


Ik vond hem gaaf om te maken, best veel werk dus niet zo heel erg ingewikkeld, maar wel een aantal technieken gebruikt. Ik hoop dat jullie dit ook leuk vonden en er inspiratie van gekregen hebben. Heb je vragen dan stel ze gerust in het commentaar blokje.

Greetzzz Miriam


Geen opmerkingen:

Een reactie posten