maandag 22 maart 2021

JMA easelkaart gele tulp

Vandaag een easel kaart.

Ik ben begonnen met een stuk groen cardstock van 27 x 13 cm, deze gerilt op 1,5 cm, 3 cm, 8,25 cm (dit is precies het midden tussen 3 en 13,5 cm) en op 13,5 cm.
Daarna 4 stukken wit cardstock gesneden (zie ook mijn 1e foto):
- 1x 13,1 bij 13, 1 cm,
- 1x 4,9 cm bij 13, 1 cm en
- 2x 1,1 bij 13, 1 cm.
Hierop voor de vier onderdelen nog een mat gesneden die 3 mm kleiner is.


Vervolgens heb ik alle mat onderdelen met distress Oxide (Gathered Twigs, Mowed Lawn en Iced Spruce) op kleur gebracht met de dipping techniek daarop met MASKJMA04 de crackles gemaakt. De randjes zijn allemaal gedistressed met Mowed Lawn. De kaart gevouwen beginnend bij de 1e 1,5 cm ril met berg, dal, berg en berg vouw. Toen alle onderdelen op de kaart geplakt. Het vierkante deel voor de helft vastgeplakt zodat het rechtop staat. Zie foto hieronder.


Vervolgens de halve mandala STENCILJMA13 op kleur gebracht met (Mowed Lawn en Crushed Olive) en opgeplakt.


De rozenstempel STAMPJMA21 heb ik gestempeld met versamark inkt en daarna goud geƫmbossed en na droging ingekleurd met Gansai Tambi waterverf. De bloem in stukjes geknipt en dit op de kaart verwerkt.


Als laatste uit A6STANSBLOKJMA01 verschillende plaatjes uitgedrukt en ook hier de randjes gedistressed en een plekje gegeven. Tot slot aantal NUVO drops ( gloss - apple green) aangebracht. 


Alle gebruikte producten:
 

 



Ik vond het leuk om te maken en vooral ook om een andere kleuren combi te gebruiken dan dat ik normaal doe. Mocht je vragen hebben stel ze gerust in de commentaren.

Greetzzz Miriam




2 opmerkingen:

  1. Echt weer heel mooi gaaf model ook slaag jhet even op

    Gr roelie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel Roelie šŸ˜˜, zeker doen dit is een leuk model om te maken. Gr. Miriam

      Verwijderen