maandag 10 december 2018

7e creatie uit het HipHoi DT pakket van oktober - art journal bladeren bloem

Vandaag wederom een pagina gemaakt in mijn art journal van Marlene.
Eerst even een sneak.

Dit keer heb ik een bloem gemaakt van 1 blad van de stempelset van By Marlene door de masking techniek* te gebruiken, waardoor bladeren achter elkaar komen en je dus een 3D effect krijgt.
* masking techniek: het blad dat je bovenop wilt hebben bedek je volledig met een 'plakkend' afdrukje zodat het niet verschuifd. Dit klevende papier heet masking papier maar je kunt dit ook zelf maken door een afdrukje op een kopieer vel aan de achterkant in te gesprayen met een dunne laag lijmspray die je daarna even drogen laat. Je afdrukje knip je precies op het lijntje uit, liever iets nog aan de binnenzijde.

Daarna knipte ik de 'bloem' uit. Het heeft nu wel wat weg van een mandala, wel gaaf vind ik. Ook de takken en vogeltjes ingekleurd en dit alles uitgeknipt.




Daarna met transparante pasta en een mask gewerkt. Toen dat droog was met distress oxides de achtergrond verder bewerkt.


Vervolgens de grunge stempels erop in de drie distress oxide kleuren en met water, inkt en gesso gespetterd.

Alle losse onderdelen opgeplakt en van een schaduw randje voorzien met zwart potlood. De tekstjes (van Raffzz) op een wilted violet ondergrondje geplakt, uitgeknipt en ook van een zwart randje voorzien. En dan de randen beinkt met black soot.



Als laatste heb ik met de NUVO glue pen op stukjes van de grunge stempel afdrukken en wat vlekken lijm gesmeerd, dit laten drogen en vervolgens met flakes bewerkt. En dan zie je hieronder de volledige spread.


Gebruikte materialen uit het HipHoi DT pakket:
- Zig clean color brushes nr 806 (pale violet), 202 (pink haze) en 999 (blenderpen).
clear stempels bloemen A5 STAMPB28
ringband journal A5 (145 x 190 mm, 30 aquarelvellen 300 grams) JOURNALBM02

Materialen van mezelf:
Zig Clean color real brushpennen (dark pink-027, turquoise green-042, green shadow-049, deep violet-084, dark oatmeal -066 en dark brown -062)
Kippers Waterart
DDBD structuurpasta
distress oxide: wilted violet, spiced marmalade, cracked pistachio en black soot.
- studio light gringe  STAMPSL337
waterbrush 
- versamark inkt
- DDBD mask art A5 Rocks 470.715.127
- DDBD glue pen
- zwart aquarel potlood, Faber Castell Albrecht Durer, zwarte pigmentliner.
- NUVO precion glue pen
- flakes (eigen merk)

Natuurlijk kun je de gebruikte materialen uit het pakket aanschaffen via de webshop van HipHoi. Kun je iets niet vinden dan kun je altijd een mailtje sturen.

Mijn volgende art journal pagina's zijn een feit, hoop dat jullie hem net zo tof vinden als ik en er ook wat inspiratie uit konden halen. Wordt vervolgd....

Hebben jullie ook al eens op de blogs bij  Claudia en Mariette, de andere Design team dames van HipHoi, gekeken? Doen hoor zij maken ook gave creaties.

Greetzzz Miriam




4 opmerkingen:

  1. De “masking techniek” ... wat een werk is dit maar het resultaat is GE-WEL-DIG. Ik durf er nog niet goed aan maar jouw spread daagt mij uit om het tΓ³ch een (in het klein) te proberen
    Je zevende creatie is weer helemaal super ... ik blijf kijken en ontdekken. Dit is één grote inspiratiebron ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. jeetje wat een lief commentaar 😘😘 en ik kijk natuurlijk uit naar jouw masking creatie . Gr, Miriam

      Verwijderen
  2. Wauwieee, ik had natuurlijk al een sneak gezien... Maar hij is super gaaf geworden. En die verenbloem vind ik zo gaaf, heel origineel 😍😍😍

    BeantwoordenVerwijderen